mandag 25. april 2011

Min formor

kunne antakeligvis både strikke og spinne.
Hun må ha opplevd mye nød. Eller lært det av mora si.
7 magre og 7 fete var nok vanlig i den tiden. Da trengte de nok to bikinier.
Merkelig at i disse forbrukstider så er det bikiner man skal være sparsomme med.
Man skal alltid bruke den man hadde i fjor.. og den må være liten!

I hine hårde tider var det nok en fordel at bikiniene var små.
Da kunne man bruke tiden på andre ting enn å spinne og strikke.
Gå gravid, plukke bær, og gnage kjøttbein.
Man trengte ikke kredittkort og hadde ingen utgifter til bensin. Like greit kanskje?
Litt vanskelig å ha alle steipengene i lomma på bikinien.

Men fantasi måtte hun ha hatt. Eller kanskje det bare var kjedsomhet som gjorde at hun fant opp flettestrikk?
Godt gjort iallefall.
Det får meg til å undre, hva kom først fletta eller flettepinnen.

Selv måtte jeg gå til innkjøp av flettepinner her om dagen.
Jeg klarte meg fint med de pengene jeg hadde i portemonéen.
Den er laget av en skinnfille og er bærbar, muligens også en arv fra urkvinnen.
Vel, disse flettepinnene er riktig praktiske. Passer ypperlig både til formålet og til å putte mellom leppene mens man bytter pinne.
Jeg må bare huske å ta den ut når jeg går til butikken.


Her er leggings'ene jeg holder på med nå.
Jeg har modifisert denne oppskriften fra Drops:

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar