onsdag 23. februar 2011

Ski...

VM-

Jeg må nok innrømme at jeg ikke er født med ski på beina, og det er sikkert min mor glad for.
Jeg er enig med de pedagogene som satser på mestring som motivasjon, noe ingen hadde hørt om for noenogførti år siden.
Ikke hadde de hørt om noen som ikke kunne gå på ski heller.
Ingen skal si at jeg ikke forsøkte, jeg er sta sånn.
Så der lå jeg da, paddeflat i bunnen av bakken. Med et intenst hat mot et par fabrikat fra en nå avdød produksjonsbedrift.
Kan man danne en interesseorganisasjon og søke erstatning for varige traumer?

Når det er sagt så har sporten avstedkommet mange spinnoff-produkter.
Kvikklunsj og appelsin.. Finlandshetter og selbuvotter. Ja vi elsker og kubjeller...

Jeg ser levende for meg en innbitt strikkedame som teller seg fram til en vm-genser og runder omgangene i takt med staffetten. Til en gubbe som kjøper fleecen på Biltema.

Så det holder jeg meg for god til.


Og pakker meg inn i det nye ullpleddet mitt.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar