lørdag 8. oktober 2011

Sommeren på flaske

-hva skulle den inneholde?
Til oppbevaring gjennom vinteren?
DSC_0083 kopiera
-Litt humlesurr, måkeskrik, bølgeskvulp og en banal sommerslager ville nok utgjort lydsporet.
Og barnelatter.
-Blå himmel, sommerblomster, sommerfugler, og sommerklær setter fargetemaet.
Her skulle det absolutt ikke være noen farger som matchet. Alle farger er like vakre.
-Så er det duften av morgenkaffe på trammen, nyklippet gress, nyperoser og syriner.
Av salt sjø og solvarm hud.
-Smaken av sommer er en krydderblanding av sjømat, nyklippet gressløk, makrell, nygrodde poteter, fiskesuppe, grillmat, softis og et godt glass vin. Rørte rips med vaniljesaus.
-Lett sommerregn for variasjonens skyld og et kraftig tordenvær for å rense luften etter en høytrykksperiode.
Morgendugg, formiddagsbris, ettermiddagsvarme og kveldsol på terrassen.
Hva er det du putter i flasken din?

Flere himmelske temaer finner du hos Petunia

19 kommentarer:

  1. Takk for hilsen! Du er kreativ, både med fotografering og tekst. Ønsker deg en fin lørdagskveld.

    SvarSlett
  2. Å så flotte sommerting på flasken din! Tror jeg ville valgt noe lignende! Takk for hilsen!
    -Margit-

    SvarSlett
  3. What an wonderful ides. Amazing !
    Have a nice weekend.

    SvarSlett
  4. Smukt billede:)
    Ønsker dig en god week-end.
    /Hanne Bente ♥

    SvarSlett
  5. Jeg hadde nok puttet oppi mye av det samme som deg tenker jeg,alt som hører sommeren til!God helg!

    SvarSlett
  6. Delicious reflexes that you got in that bottle.

    SvarSlett
  7. Så mye bra du har lagt i flasken,
    jeg kan ikke komme på noe å tilføye i den forstand. Likevel, jeg er glad i fjellet og der er mye jeg ville ha puttet på flasken egentlig :)

    SvarSlett
  8. Hej Har sett vad som skett med Lilly ?? Kik in får du se ! Ha en fin dag !

    SvarSlett
  9. Himmelen speiler seg så malerisk vakkert!

    SvarSlett
  10. Så nydeleg!
    Godt med slike gode minner :-)

    God søndag!

    SvarSlett
  11. Nydelig ... at jeg ikke har tenkt på det samme :) Herlig å bevare sommeren på den måten!

    God søndag!

    Irene

    SvarSlett
  12. Her får du pluss i fotoboken, uten tvil. Dette er flott;-)

    btw. Har akkurat kommet hjem etter en herlig uke i Provence..

    SvarSlett
  13. Heisann!

    Aldri har noe bidrag gitt meg gåsehud, før nå.
    Dette er jo rett og slett himmelsk å lese,... og se !
    Hvis det blir som jeg håper, inviterer jeg til søndagstur i april også. Kanskje været er bedre da. Nå kom akkurat regnet hoit ;:OD)

    SvarSlett
  14. Spesilt og veldig annerledes bilde...jeg liker det veldig godt. Så flott med bilder som tolker litt annerledes enn de fleste! Setter meg som følger her, for du har en veldig koselig blogg!

    Unn :)

    SvarSlett
  15. Så koselige kommentarer der har alle sammen!
    Blir veldig inspirert til å fortsette med både bilder og blogg! Tusen takk! :)

    SvarSlett
  16. Kreativt og fint bidrag:) Måtte selvfølgelig se mer i bloggen din og fant jo masse pent nedover her:)...herlige strikka langstrømper:)

    SvarSlett
  17. Takk for besøket! her viser du et kreativt og flott himmelsk bilde :) Føler at vi har gått glipp av mye sommer i år, når jeg leser teksten din... Vi får bare håpe på bedre sommer neste år;)

    SvarSlett
  18. Stilig bilde!
    Og så godt skrevet, gode sommerminner :)

    SvarSlett
  19. Smukt bidrag i ord og billeder :-)

    SvarSlett