tirsdag 22. februar 2011

Vintervær

Sørlendingene er fornøyd med livskvaliteten.
På tross av høyt sykefravær og forbruk av antidepressiva er de så fornøyd 'atte.


Selv sitter jeg innendørs og prøver å se det positive i at noen har satt snøfonnene til gjæring.
Og jeg som ikke har strikketøy!
Vet ikke hva som er verst.
Får si som den sørlendingen jeg er: "Kan'ke si at æ lier det her no større!"

Men det er best å ikke la det gå utover livskvaliteten. Jeg får pakke meg inn i den nye ullgenseren min (bildet) og fyre i ovnen. Havregrøt til lunsj får erstatte lykkepillen i dag.



Hadde en gjennomgang av oppskriftene mine i går. Der fant jeg oppskrift på ullundertøy.
Gammeldagse mamelukker og en singlettrøye. Jeg likte at det var utrigning på trøya. Det er ikke så morsomt når undertøyet stikker opp av halsringningen på genseren.
Lurer på hva slags garn som er best til denslags.  Angora? Alpakka? Merino? Iallefall ikke noe som klør!


-Vel, jeg må nok strikke den lua til Lillegutt først. ..Når bare jeg kommer meg ut av døra.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar