mandag 21. februar 2011

Hei

Jeg har nettopp avsluttet flere hekle/strikkeprosjekt og klør litt i fingrene, så hvorfor ikke starte en blogg?
Har nok litt skrivekløe, og i disse internettider er det nok ikke bare meg som er glade for at de fugte med på skolen da de lærte bokstavene.

Mine intensjoner er nok å skrive litt om det som interesserer meg,  og akkurat nå er det håndarbeid.

Jeg er venstrehendt, og håndarbeidsfrøken greide ikke å veilede meg da jeg strevde litt, så jeg er selvlært for det meste.

Det første jeg greide å få til  var en liten genser i rillestrikk til min nyfødte datter. Denne strikket jeg med hvit bunnfarge og gule og oransje striper.



Siden har det tidvis blitt,  -om ikke masseproduksjon, så en del prosjekter.

Jeg har tatt vare på alle oppskriftene, de ligger i skuffen, men hvor plaggene befinner seg nå er en annen sak.

Nå har jeg  kommet så langt at jeg vil prøve meg på noe selvdesignet.
Håpet er å få til en Starwars-lue til Lillegutt. Han er kjempekul, og det er ikke alt som blir godtatt, men dette var noe som falt i smak.
Jeg fant et diagram på Ravelry som jeg kanskje kan få til å passe på en enkel lueoppskrift. Det er mulig du må opprette en konto for å se det, men det gratis og hvis du er interessert i strikking, så er det  vel verdt bryet.
Der kan du finne mange gratisoppskrifter, og noen er tilsalgs. 

Det kommer masse bilder etterhvert hvis du vil følge med.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar