lørdag 14. mai 2011

Altruisme,

-altså at man unner et annet menneske noe uten egoistiske motiver,
 om det finnes er en stadig diskusjon.

Men det er jo resultatet som teller.

Og egentlig skulle jeg ikke vist fram teppet jeg strikker på, for mine motiver ville jo være tvilsomme nettopp fordi jeg viste det fram.
Vel, jeg velger å tenke at jeg kan inspirere andre og at det kan være mitt motiv.
Så kan andre velge sine motiver selv.

Her er greia:
 NFI-prosjektet Kristiansand.
 "Vi strikker og hekler til de små "spurvungene" på nyfødtintensiv avd i Kr.sand. De er helt avhengige av den ekstra varmen et lite strikkeplagg kan gi dem. Prosjektet ble satt i gang av FB gruppa Strikkeverden som var inspirert av Amandaprosjektet i Oslo. Dette er nå blitt landsomfattende, så alle sykehus med nfi avd har nå egne lokalavdelinger som leverer strikkeplagg til dem. Kontaktperson i Kr.sand er Aina Harsvik"

Jeg gikk til innkjøp av bomullsgarn og la opp masker til teppe.. og til min gru så jeg at grått garn måtte bli forferdelig feil til et lite frø, så jeg lagde lapper istedet. Så det koser jeg meg med i regnværet.
Ikke det granne feil det!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar